Маринаnastywa-marina@mail.ru Украина, Одесса
|
|
Курсову роботу рекомендується виконувати в такій послідов¬ності:
1. Скласти баланс на початок місяця (кінець попереднього).
2. Нарахувати заробітну плату працівникам підприємства з усіма необхідними розрахунками та поясненнями з обов'язкових платежів, базою обчислення яких є сума коштів, яку спрямовано на оплату праці, а також утримань із заробітної плати, які передбачено чин¬ним законодавством України.
3. Скласти журнал реєстрації господарських операцій на основі початкових відомостей за варіантами та результатами виконання попереднього пункту завдання за такою формою.
Журнал реєстрації господарських операцій за _________ 200_р.
№ п/п Первинний документ обліку Операція Бухгалтер-ський запис (проводка) Сума, грн. Валові
доходи витрати
Дт Кт
1 2 3 4 5 6 7 8
1 Акції, які належать підприємству, виписка банку, ре¬єстр кредитових платіжних докумен¬тів Зараховано на по¬точний рахунок дивіденди за мину¬лий рік (дохід від довгострокових фінансових інвес¬тицій) 311 731 1500
2 Договір поставки, рахунок-фактура, платіжне доручення Погашено забор¬гованість постача¬льнику матеріалів 631 311 12000
3 І т. д. за всіма операціями, проведеними за місяць
У графі 1 проставляється порядковий номер операції.
У графі 2 необхідно перелічити назви первинних документів, які використовують при оформленні операцій та бухгалтерських записів. На кожну операцію студент поинен додати зразок первинного документу, оформлений належним чином згідно зі змістом господарської операції, на який він посилається
У графі 3 записують назву господарської операції (тобто її зміст).
У графах 4 і 5 зазначаються бухгалтерські проведення кожної операції.
У графі 6 потрібно зазначити суми, наведені в табл.3 згідно з ва¬ріантом або визначені студентом самостійно. Кількість операцій в журналі може не співпадати з їх кількістю, наведеною в табл. 3. При складанні журналу студенти самостійно розраховують певні показ-ники (суми податкового кредиту з ПДВ, податкових зобов'язань, валових доходів, валових витрат тощо).
Визначення необхідних показників (сум) слід оформити додатко¬вими розрахунками та поясненнями (довідками), які додаються до журналу. Текстова частина частина повинна містити 15 сторінок друкованого тексту.
У графах 7 і 8 зазначають суми валових доходів і витрат з метою оподаткування прибутку.
При визначенні прибутку, що підлягає оподаткуванню, студенту необхідно провести також розрахунки щодо змін залишків матері¬альних активів у запасах, незавершеному виробництві та готової продукції. Частку матеріальних активів у незавершеному виробниц¬тві та готової продукції прийняти умовно такою, що дорівнює 75 % від їх обсягів. При цьому слід пам'ятати, що їх частка може бути рі¬зною і в практичній діяльності визначається окремо.
4. На підставі інформації про залишки на рахунках бухгалтерсь¬кого обліку на початок місяця, а також даних з журналу реєстрації господарських операцій, обґрунтованих необхідними розрахунками та поясненнями, слід відкрити реєстри бухгалтерського обліку (варіанти 1-10 використовують Т-рахунки, варіанти 11-20 виконують завдання за журнально-ордерною формою обліку, та заповнюють журнали, відомості або реєстри автоматизованої форми обліку, варіанти 21-25 можуть вибрати форму обліку самостійно), записати до них операції, проведені за місяць (з журналу їх реєстрації), підрахувати обороти по дебету та кредиту рахунків, ви¬значити кінцеві залишки (сальдо). Записи по рахунках необхідно провести з обов'язковим зазначенням номера операції, за яким вона подана в журналі реєстрації господарських операцій.
5. Використовуючи оформлені облікові реєстри, слід скласти оборотну відомість по синтетичних рахунках (оборотний баланс) і зробити записи у Головній книзі. До курсової роботи необхідно включити сторінку головної книги з одного або двох найхарактер¬ніших (показових) рахунків (наприклад, 23, 79, 301, 311).
6. Використовуючи оборотний баланс, потрібно скласти сальдо¬вий баланс (ф. № 1) на кінець звітного місяця. За рахунками, які не закриваються кожного місяця, слід виконати трансформаційні запи¬си щодо їх закриття. Перед складанням балансу необхідно ознайомитися з вимогами П(С)БО 2 "Баланс". При цьому звернути увагу, що за одиницю ви¬міру в балансі підприємств, що не є суб'єктами малого бізнесу, взято тисячу гривень без коми і знака після неї.
7. У кінці роботи необхідно навести список використаних джерел інформації і оформити його згідно з вимогами міжнародного стан¬дарту (див. далі розділ "Основні вимоги до оформлення контрольної та курсової робіт"). До списку слід включити основні законодавчі акти, нормативно-інструктивні документи і спеціальну літературу (підручники, навчальні посібники тощо).
Курсову роботу необхідно оформити згідно з існуючими вимо¬гами.
Таблиця 1
Залишки на рахунках бухгалтерського обліку
станом на останній день попереднього місяця
Номер рахун¬ка Назва рахунка Сума, грн.
104 Основні засоби (первинна вартість) 170 000
131 Знос основних засобів 12 000
125 Нематеріальні активи 2 000
133 Знос нематеріальних активів 500
14 Довгострокові фінансові інвестиції 78 500
201 Матеріали 26 000
207 Запасні частини 4 000
22 Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП) 3 000
361 Розрахунки з вітчизняними покупцями 5 000
372 Розрахунки з підзвітними особами 1 000
40 Статутний капітал 200 000
441 Прибуток нерозподілений 120 730
301 Каса в національній валюті 100
311 Поточні рахунки у національній валюті 80 000
312 Поточні рахунки в іноземній валюті (4400 дол. США за курсом 5,00 грн за 1 дол.) 22 000
601 Короткострокові кредити банків у національній валюті 20 000
631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками 24 000
641 Розрахунки за податками, у т. ч.:
з ПДВ 6 000
з податку на прибуток 2 000
з прибуткового податку 500
з комунального податку 100
661 Розрахунки за заробітною платою 5 000
651 Розрахунки за пенсійним страхуванням 600
652 Розрахунки за соціальним страхуванням 100
653 Розрахунки за страхуванням на випадок безробіття 70
Таблиця 2
Інформація для нарахування заробітної плати за звітний місяць
№ п/п П. І. Б. Посада Посадовий оклад, грн. Нарахований відрядний заробіток Використання робочого часу днів
відпрацьовано невиходи підстава невиходу
1 2 3 4 5 6 7 8
Адміністративний персонал
1 Іванченко О. І. директор 2200 20 2 лікарняний лист
2 Лозинський В. В. головний бухгалтер 2000 22
3 Лаврик К. С. секретар 1250 22
Загальнови робничий персонал
4 Петренко А. О. інженер-технолог 1580 22
5 Павленко М. Ю. майстер 1430 22
6 Клименко О. В. комірник складу 1280 22
Робітники виробництва
7 Федоренко Т. С. оператор 1400 22
8 Дмитрієв О. О. оператор 1410 22
9 Ткаченко А. В. оператор 1200 10
10 ЛучкоЛ.С. оператор 1350 21 1 лікарняний лист
11 Алексеєнко Ю. Д. оператор 1320 22
12 Алещенко В. А. оператор 1380 22
Примітка. Дані табл. 2 використовують для варіантів 1-12. Для варіа¬нтів 13-25 зі штатного розпису виключити А. В. Ткаченко.
Для адміністративного та загальновиробничого персоналу у графі 4 наведено посадові оклади, для робітників у графі 5 — нара¬хований відрядний заробіток.
Усі працівники є членами профспілки, але платять внески само¬стійно. А. В. Ткаченко прийнято на роботу в поточному місяці.
Середньоденний заробіток за 6 останніх місяців у О. І. Іванченка становить 18 грн, у Л. С. Лучка — 15 грн, страховий стаж у обох працівників більше 8 років.
Результати розрахунків оформити в розрахунково-платіжній та платіжній відомостях за формою згідно з наказом Міністерства ста¬тистики України № 144.
Для нарахування комунального податку розрахувати середньо¬спискову чисельність працівників згідно з Інструкцією № 171
задание
Початкові дані для складання
№ п/п Операція
17
1 Погашено заборгованість постачальникам з поточного рахунка в національній валюті
2 Зараховано на поточний рахунок дохід від довго строкових фінансових інвестицій (дивіденди за минулий рік) 2 100
3 Оприбутковано від постачальників матеріали (без ПДВ) 12 000
4 Податковий кредит (з ПДВ)
5 Затверджено авансовий звіт за витратами на відрядження адмінперсоналу 900
6 Невитрачені суми повернуто до каси, затверджені перевитрати виплачено касою з попереднім отриманням готівки в банку
7 Отримано зі складу матеріалів для виробництва 16 000
8 Перераховано до бюджету ПДВ 6 000
9 Перераховано до бюджету податок на прибуток 2 000
10 Перераховано до бюджету прибутковий податок 500
11 Перераховано до Пенсійного фонду 600
12 Отримано з банку готівку на виплату заробітної плати за попередній період 5 000
13 Виплачено заробітну плату 4 700
14 Депоновано невиплачену заробітну плату
15 Здано до банку залишок готівки
16 Погашено короткостроковий кредит банку 15 000
17 Сплачено та віднесено % за кредитом 800
18 Перераховано орендодавцю за операційну оренду адміністративного приміщення за поточний і наступний місяці 3 600
19 Податковий кредит (з ПДВ)
20 Віднесено орендну плату поточного місяця
21 Віднесено орендну плату наступного місяця
22 Нараховано знос виробничих основних засобів 3 600
23 Відпущено у виробництво МШП 130
24 Виявлено нестачу матеріалів, разом 120
у т. ч.:
природні витрати 15
з вини комірника 105
25 Податкове зобов'язання (з ПДВ) на суму нестачі, в якій винен комірник 21
26 Визначено та віднесено на винну особу суму, яка повинна бути відшкодована згід-но з законодавством України
27 Нараховано до бюджету суму перевищення відшкодування нестачі
28 Прийнято до каси суму відшкодування
29 Здано до банку готівку
30 Нараховано заробітну плату:
адмін.персоналу
робітника виробництва
загальновиробничому персоналу
31 Утримано із заробітної плати:
прибутковий податок
страхові збори до Пенсійного фонду
32 Нараховано обов'язкові збори на соціальне страхування:
до Пенсійного фонду 37 %(ЕСВ)
33 Перераховано банку за розрахункове обслуговування 100
34 Здано на склад готову продукцію за фактичною собівартістю
35 Готову продукцію відвантажено покупцям 35 000
36 Податкове зобов'язання (з ПДВ)
37 Списано фактичну собівартість відвантаженої продукції
38 Зараховано операційну курсову різницю в іноземній валюті
39 Зараховано резерв сумнівних боргів в розмірі 1 % суми заборгованості покупців
40 На поточний рахунок до банку надійшов аванс від покупця 900
41 Нараховано податкове зобов'язання (з ПДВ)
42 З поточного рахунка до банку перераховано аванс постачальника 1 200
43 Нараховано податковий кредит ПДВ
44 Виконано трансформаційні записи щодо закриття рахунків класів 7 і 9 з віднесенням на рахунок 79 і визначення фінансового результату
45 Визначено валові доходи
46 Визначено валові витрати
47 Нараховано податок на прибуток:
сума з податкового обліку
різниця між податковим і бухгалтерським обліком
48 Сума податку на прибуток відноситься на фінансовий результат
49 Закривається рахунок 79 з формуванням нерозподіленого прибутку
50 Сума прибутку спрямовується до резервного капіталу |
|
|